2 fotografer og 2 grafittikunstnere – Rælingen kunstforening

4. februar 2023 12:00 - 16:00

Fotografene Rolf Støa, Peer Heltberg Winsnes og graffitikunstnerne Alexander MacNicol og Espen Henningsen, samarbeider om et kunstprosjekt der to kunstformer smelter sammen – jobber sammen – gnisser litt eller skaper noe nytt.

Vi har tilnærmet oss fra to vinkler. Først har vi printet ut store formater som Alex og Espen med frie tøyler har gått løs med sprayboksene sine. Den andre tilnærmingen er at Rolf og Peer har fotografert hus og biler som er dekorert med alskens farger.

Fotoene er en blanding av natur og makro.

Resultatet har blitt en reise i forskjellige teknikker – overlesset eller med kun en liten sprut.

Hvert bilde har fått en egenart. Vi kan «gå en tur» i bildene. Sammen utgjør de en fargerik og spennende utstilling. Visjonen er på mange måter oppnådd.

4. februar 2023

Sandbekkstua i Rælingen