3 lokale kunstnere – Sarpsborg kunstforening:

19. august 2023 12:00 - 16:00

BLAA BOBLER; En utstilling med Milan Benza, Jørn Bjercke og Øyvind Sørfjordmo

I skyggen av Borregaardspipa møtes 3 menn for å planlegge nye maleriske mesterverk. Denne gang i Sarpsborg kunstforening. Felles for oss alle er at vi har malingsflekker på skinnjakka og at vi henter inspirasjon fra Olavs by. Fra Edvarts, ned Pellygata og ut i Glomma. Man kan si vi har opplevd alt.
Øyvind Sørfjordmo er en abstrakt maler som ikke er redd for å trekke skulptur inn i sine utstillinger.
Han viser kunsten sin i dag på galleri Brandstrup, Oslo. Tidligere har han vist arbeider på
høstutstillingen og østlandsutstillingen.
Milan Benza er en figurativ maler som forteller historier gjennom sine bilder. Han henter inspirasjon fra egne erfaringer, men også fra fransk litteratur og knuste drømmer. Milan har tidligere vist sine arbeider på høstutstillingen og østlandsutstillingen.
Jørn Bjercke er en stilleben maler som er opptatt av norske tradisjoner. Han maler fargerike
svinneribber i absurde situasjoner og tilføyer arbeidet en poetisk tekst. Jørn har tidligere vist arbeider på høstutstillingen og østlandsutstillingen.

19. august 2023

Sarpsborg