Bruddstykker – Kongsberg kunstforening

23. august 2022 12:00 - 16:00

Linnèa Englund og Kongsberg Kunstforening inviterer til åpning av minneutstilling etter Hanne Englund søndag 21. august kl.14.00 på Låven. BRUDDSTYKKER er en todelt utstilling. I galleriet i Hyttegata vises et utvalg av den keramikken Hanne Englund var kjent for. På Låven presentes hennes tegninger, malerier og skulpturer. Utstillingen er oppkalt etter en fatserie datteren Linnèa fikk i 18-årsgave fra moren sin, og viser bruddstykkene av et liv.
Utstillingen vises hver dag i perioden 21. august til 28. august. Åpningstider mandag 22. – søndag 28. kl. 12.00-16.00.
Hanne Englund (1965-2021) kom til Kongsberg i sin ungdom og gikk i lære hos keramiker Rolf Hansen. Hun åpnet verksted i Kirkegata sammen med to andre kunstnere i 1996, og hadde fra 1998 sitt eget verksted og galleri i Hyttegata. Hanne Englund var utdannet innen teknisk tegning, og tok en bachelor ved Høgskolen i Telemark innen keramikk, tegning og bildekommunikasjon i 2010.
BRUDDSTYKKER er satt sammen av Linnèa Englund i samarbeid med Hilde Honerud, og støttet av Kongsberg kommune. Arbeidene er ikke til salgs.

23. august 2022

Kongsberg