• Dette event har allerede funnet sted.

Bruddstykker – Kongsberg kunstforening

26. august 12:00 - 16:00

|Recurring Arrangement (See all)

An event every week that begins at 12:00 on mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag and lørdag, repeating until 28. august 2022

Linnèa Englund og Kongsberg Kunstforening inviterer til åpning av minneutstilling etter Hanne Englund søndag 21. august kl.14.00 på Låven. BRUDDSTYKKER er en todelt utstilling. I galleriet i Hyttegata vises et utvalg av den keramikken Hanne Englund var kjent for. På Låven presentes hennes tegninger, malerier og skulpturer. Utstillingen er oppkalt etter en fatserie datteren Linnèa fikk i 18-årsgave fra moren sin, og viser bruddstykkene av et liv.
Utstillingen vises hver dag i perioden 21. august til 28. august. Åpningstider mandag 22. – søndag 28. kl. 12.00-16.00.
Hanne Englund (1965-2021) kom til Kongsberg i sin ungdom og gikk i lære hos keramiker Rolf Hansen. Hun åpnet verksted i Kirkegata sammen med to andre kunstnere i 1996, og hadde fra 1998 sitt eget verksted og galleri i Hyttegata. Hanne Englund var utdannet innen teknisk tegning, og tok en bachelor ved Høgskolen i Telemark innen keramikk, tegning og bildekommunikasjon i 2010.
BRUDDSTYKKER er satt sammen av Linnèa Englund i samarbeid med Hilde Honerud, og støttet av Kongsberg kommune. Arbeidene er ikke til salgs.

26. august

Kongsberg