Bærumskunstnerne – Bærum kunstforening

18. september 2022 12:00 - 16:00

KUNST RETT VEST – BÆRUMSKUNSTNERNE
– En gruppeutstilling som kretser rundt temaet «vann»

“There is water everywhere. Everywhere we have ever been and where we are now. Water is our life. We`re made to live in water, and we`re made of water. Not the same water that surrounds our body, although it could easily be mistaken for it. The water that is our body is the new water. A water filled with miniscule
units that allow us to transform our bodies into anything at all.” – Uffe Isolotto “We Walked the Earth”, fra den danske paviljongen ved Venice Biennale Art Exhibition 2022

Bærum Kommune har inngått et samarbeid med Bærum Kunstforening i forbindelse med Kunst rett vest 2022, og invitert alle Bærumskunstnerne som deltar på hovedutstillingen ved Fossekleiva (i Drammen), er invitert til å vil vise   1-2 verk i Bærum Kunstforening i perioden 10.09 – 02.10.

I likhet med hovedutstillingen på Fossekleiva, kretser utstillingen rundt temaet Vann: Vann er et relevant tema sett i lys av dagens klimakrise, med tanke på mat- og energiforsyning, i tillegg til plastforsyning. Vann og hav står sentralt i FN`s bærekraftmål. Vann binder steder, land og kontinenter sammen. Og som Uffe
Isolotto skriver: “Water is our life. We`re made to live in water, and we`re made of water”.

Kunstnerne som deltar på utstillingen i Bærum kunstforening er: Monica Risvik, Sverre Hoel, Turid Gyllenhammar, Mille Behrens, Ina Bache-Wiig, Christine Istad, Lene Hval, Anne Berit Nedland, Elaine Newman, Katie Alfheim, Tobbe Malm, Silke Mathe, Marit Søndersrød, Tone Hagen, Ekrem Imin, Kaja Sjetne Bakke, Kunstnergruppen 36, Emmy Harnes, Cathrine Gehrken, Anne Sophie Lorange, Karin Mohr, Borghild Thyri, Hildur Bjørnsdottir, Eline Smith, Kirsten Mørck, Hans Christian Lichtenberg Nielsen og Jes Dombernowsky.

Utstillingen er kuratert av Hilde Marie Rognerud, Kunst- og kulturkonsulent i Bærum Kommune og Line Harr Skagestad, Daglig leder i Bærum Kunstforening.

18. september 2022

Sandvika