Britt Juul – Aurskog-Høland kunstforening

16. februar 2023 12:00 - 15:00

Britt Juul (f. 1964) er en koloristisk billedkunstner utdannet ved Statens håndverk og kunstindustriskole og Statens kunstakademi. Hun har holdt en rekke utstillinger i inn- og utland og deltatt gjentagende ganger på Høstutstillingen. Hun er innkjøpt av gallerier, kunstinstitusjoner, Stortinget, regjeringen og offentlige og private institusjoner og selskap. Hun har utsmykninger på offentlige bygg som skoler og sykehus og har laget bilde til diplomer for Nobels Fredspris. Britt Juul er bosatt på Mysen, derav også inspirasjon fra østfoldnaturen. Hos oss vil hun vise akvareller og oljemaleri, vesentlig fra de siste 5 år. Arbeidene er mye inspirert av landskap og fargespillet i naturen. Noen ganger trer landskap og enkeltheter mer gjenkjennelig fram, i andre arbeider gjenspeiles inntrykkene i mer abstrakte former.

Kunstneren vil være til stede på åpningen.

Vel møtt til en fargerik utstilling!

Åpningstider:
Lørdag og søndag 1200 – 1500.
Tirsdag og torsdag 1700 – 2000.

16. februar 2023

Aurskog-Høland