Collective Resilience – Moss kunstforening

STILLER UT 16. JANUAR – 14. FEBRUAR 2021

Åpningstider:
Lørdager 11-14, Søndager 12-16, Hverdager Stengt

Collective Resilience- viser en samling av 20 kunstnere som har produsert kunst i en tid med usikkerhet. Fra en kunstners perspektiv har det vært en utfordring å opprettholde fokus under pandemien, og tro på at man en dag kan samle et publikum og holde utstillinger igjen. Utstillingen representerer en kollektiv viljestyrke materialisert i en visuell spennvidde av billedkunst, installasjoner og skulpturer.

Definisjon av resilience, – eller resiliens på norsk:
Resiliens er psykologisk motstandskraft, de faktorer som har sammenheng med at man beholder en psykisk styrke og helse til tross for stress og påkjenninger. Å være resilient vil si at man er robust

KunstSkansen ble etablert i 2012 og er et kunstnerstyrt atelierfellesskap for profesjonelle kunstnere. Vi holder til på Blaker Skanse og representerer kunstnere som fordyper seg innenfor billedkunst, skulptur og installasjon. www.kunstskansen.com

Det siste året har vært utfordrende og vi som kunstnere har kjent på en usikkerheten når utstillinger blir utsatt på ubestemt tid. Derfor er vi spesielt glade for å presentere 20 robuste kunstnere og en bredde av ulike teknikker og materialer som veving, trearbeid, oljemaling, akrylmaling, fotografi, smykkekunst, tegning, keramikk og porselen.

Start:
29. januar 2021 11:00