Event Series Event Series: Dag Thoresen-Lillestrøm kunstforening

Dag Thoresen-Lillestrøm kunstforening

22. november 2020 12:00 - 16:00

Dag Thoresens salgsutstillingen «Langsom og umiddelbar fortid» i Galleri Brogata 2 i Lillestrøm. Kunstneren vil være tilstede på åpningen.

Dag Thoresen, som er vokst opp i Lillestrøm, er særlig kjent for sine fargesterke, ekspresjonistiske malerier. Han er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole, Statens kunstakademi og Ècole nationale d’art dècoratif de Nice. Hans verker er innkjøpt av de største og viktigste kunstmuseene i Norge, som Nasjonalgalleriet, Samtidsmuseet og Astrup Fearnly museet.

Å male bilder byr alltid på interessante problemstillinger, men det er ofte i den «hodeløse» leken at de beste bildene kan oppstå. Dette vises blant annet i en ny serie små formater der jeg har latt meg lede av det umiddelbare og intuitive.

Dag Thoresen

22. november 2020