De fem Vestfoldkunstnerne – Nittedal kunstforening

26. mars 2022 12:00 - 17:00

De «Fem Vestfoldkunstnerne» stiller ut et stort utvalg av malerier i Nittedal Kunstforening fra 26. mars til 3. april.

Kunstnerne Helle Farnes, Peggy Jørgensen, Tove Sparvath Holmøy og Carina Skaug Kristiansen kommer alle fire fra Olsgaard Atelierfellesskap i Tønsbergg. Anne-Lise Toverud kommer fra Åsgårdstran

Olsgaard Atelierfellesskap i Tønsberg stammer fra en gruppe på ca. 10 kunstnere som leide rom på den nedlagte Kjelle ungdomsskole fra 2007 – 2011. Da skolebygget skulle rives fikk kunstnerne tilbud om å leie i det store bygget på tomten Olsgaard, som tidligere rommet både husmorskole, yrkesskole og barnehage. I dag rommer Olsgaard Atelierfellesskap ca. 24 kunstnere som representerer et bredt spekter av kreative næringer som billedkunst, installasjon, design, kunsthåndverk, foto, tekst, arkitektkunst, forfatterskap, film, teater og mer.

26. mars 2022

Nittedal