Dona Gashi – Lørenskog kunstforening

18. januar 2023 11:00 - 15:00

Lørdag 7. januar kl. 13.00 åpner vi dørene for utstillingen Loris av Dona Gashi Billedkunstner Dona Gashi, ‘Loris’, 7.-22. januar i Kunstsalen, Lørenskog Hus

Dona Gashi er billedkunstner, fotograf, pedagog og samfunnsdebattant med base i Oslo. Hun har jobbet i et bredt med både illustrasjon, foto, tegning, maleri og som prosjektleder. Hun er også samfunnsdebattant og opptatt av temaer som utdanning, fremtidens arbeidsmarked og kreativitet.

Dona sier om seg selv: Jeg har tegnet figurative tegninger hele min karriere. Pennen tillater meg å være presis og svart/hvit uttrykker seriøsitet. I enhver voksen finner man det barnet de en gang var, men med tiden blir dette barnets egenhet dekket til, lag for lag, av sosiale normer og krav om å være et produktivt medlem av samfunnet. Denne utstillingen, inspirert av min nevø Loris, er et gjensyn med mitt indre barn, fri for krav om nyttighet og full av spontanitet og lekenhet.

Åpningstider
Onsdag–Søndag: 11  –  15