Elisabeth Østensvik – Hvaler kunstforening

17. mai 2022 12:00 - 15:00

Lørdag 14.mai åpner Hvaler kunstforening utstillingen Transformasjoner av Elisabeth Østensvik i Kunstgaten. Østensvik har i prosjektet jobbet med å tolke og transformere kartutsnitt, en prosess fra digital tegning til ferdig maleri. I denne utstillingen viser hun frem både malerier og grafikk. Østensvik har en bred bakgrunn. Hun har jobbet med teknologi i helsesektoren, har kunstutdannelse: 2-årig tegne- og malerskole og kunsthistorie grunnfag, drevet med fotografi og deltatt på flere grafikk- og malekurs. Hun er medlem av Hvaler kunstforening, og har hatt en rekke utstillinger.

Under åpningen av utstillingen fremfører musiker og komponist Erik Wøllo sammen med deres sønn, Vegard, det spesialkomponerte stykket, Pareidolia, som er inspirert av maleriene til Østensvik.

Åpent fra kl 12-15, lørdag og søndag. Åpent også i kommunens åpningstider

17. mai 2022