Espen Mathias Behn og Carl-Edvard Engebretsen – Ski kf.

18. september 2022 12:00 - 16:00

Ski kunstforening ønsker velkommen til utstillingen «Salamander og svarttrost» med Carl Edvard Engebretsen og Espen Mathias Behn
Vi lever i en bedøvende bildestrøm, bombardert av visuelle inntrykk fra alle kanter. Iblant kan vi kjenne oss fullstendig utmattet i synssansen. Likevel skapes forunderlige bilder fortsatt inni oss, i drømme og bak øyelokkenes mørke. Hvor kommer de indre bildene fra?
Dette spørsmålet står sentralt i prosjektet Salamander og Svarttrost der Carl Edvard Engebretsen og Espen Mathias Behn sammen har forsøkt å gi fritt spillerom for fantasien, og komme i kontakt med en opprinnelig skaperglede;
Noe vilt, gledefylt og ufiltrert.
Gjennom maleri, grafikk og skulptur har de to spennende kunstnerne nærmet seg hverandre, og jobbet seg inn mot den andres kunstneriske univers. Resultatet er blitt et kraftfullt og frodig møte mellom to svært ulike kunstnerskap som likevel snakker meget godt sammen.

18. september 2022

Ski kunstforening