Espen Tveit og Bente Louise Aas – Indre Østfold kf.

22. januar 2022 12:00 - 15:00

Espen Tveit (f.1945) tilhørte kretsen rundt Forbundet Frie Fotografer som fornyet norsk kunstnerisk fotografi på slutten av 1970-tallet. Tveit er bosatt i Mysen og er for mange av oss lokale kanskje mest kjent som lærer på Mysen skole. Likevel har nok mange av oss også opplevd Tveit vandre rundt i lokalmiljøet med kamera for hånden. Sammen med blant annet Dag Alveng og Per Berntsen deltok han på den første fotografiske  vårutstillingen i 1976 v/Oslo Kunstforening, og da Høstutstillingen i 1979 åpnet for fotografer deltok han der. Siden har han hatt flere separatutstillinger. To av de nyeste fant sted i Galleri K, Oslo med utstillingen «I did it my way» og  på Sukkerbiten i Bjørvika Oslo i regi av Fotografihuset. Vårt siste møte med Espen i Galleri Festiviteten var med popup utstillingen «Oh, Mysen, my little town» der han presenterte sin nyeste bok med samme tittel i 2019-

Bente Louise Aas er utdannet ved Vestlandets kunstakademi, Bergen og Statens kunstakademi, Oslo. Aas arbeider i et forenklet formspråk med vekt på det maleriske uttrykket, med både surrealistiske, naivistiske og humoristiske motiver. Aas har blant annet stilt ut i Kunstnerforbundet, Galleri LNM og Galleri Trafo, og er antatt på Høstutstillingen en rekke ganger. Hun er innkjøpt av Norsk KulturrådKORO, Göteborg Konstmuseum med flere.

BENTE LOUISE AAS og ESPEN TVEIT har stilt ut tidligere på Bomuldsfabriken og falt der for hverandres kunstneriske uttrykk. Vi ønsker dere alle velkommen til utstilling! Vi følger de retningslinjer som er anbefalt noe som betyr at vi kan maks være 20 personer i lokalet med påbud om munnbind. Vi vil har vaktordning ved døren og denne gangen vil eventuell servering skje utendørs.

22. januar 2022

Mysen