Flytende korthus – Indre Østfold kunstforening

28. august 2022 12:00 - 15:00

Jonas Greni og Jørgen Herleiksplass Lie åpner lørdag 13. august en utstilling med maleri i Indre Østfold Kunstforening: «Flytende kortshus».
De to kunstnerne er ganske nyutdannede, og representerer det man kan kalle en ny giv og interesse for maleriet.  De fremstår som uavhengige av den sterke maleritradisjonen fra slutten av forrige århundre, men  arbeider også i sterk kontrast til den konseptuelle tankegangen som har hersket på kunstakademiene siden. Det har gitt dem en fri og uavhengig rolle på kunstscenen, og resultert i oppsiktsvekkende friske og originale malerier. Lekent og uhemmet reiser de gjennom maleriets historie hvor de lar det figurative og abstrakte uproblematisk leve side ved side, men uten at de maleriske kvalitetene skygger for et eksistensielt alvor.
Åpningstider:
torsdag kl. 16.-19.00 eller etter avtale