• Dette event har allerede funnet sted.

Geir Brohjem – Ullensaker kunstforening

8. august 2021 12:00 - 23. august 2021 16:00

|Gjentakende Arrangement (Se alle)

An event every week that begins at 12:00 on søndag, onsdag, torsdag, fredag and lørdag, repeating indefinitely

Geir Brohjem er landskapsmaler, født i 1970 og bosatt på Hamar. Han er utdannet ved Oslo tegne- og malerskole og har Bachelor in fine art fra University of Central England. Han har malt siden 1998 og deltatt i en rekke separat- og kollektivutstillinger.

Han sier om utstillingen:

Tittelen på utstillingen er Setsunai. Det er japansk og innebærer noe som en gang var lyst, nå bleknet. Det er den smertefulle stikkingen i kanten av et minne, gleden i kunnskapen om at alt er midlertidig. Landskapsmaleriene relateres til den melankolien man kan kjenne på bak en opplevelse av et landskap, der rundt deg, menneske, utfolder naturen seg og gir deg her og nå dette store som berører deg i alt ditt og setter noe på plass i deg selv. Samtidig ligger det noe temporært over denne erfaringen, og i det, viktigheten av å ta det med deg, lagre det et sted der inne som en del av din historie, for denne her og nå vil og må forsvinne, i en dag som går mot natt.

ÅPNINGSTIDER UTSTILLINGSPERIODENE

Onsdag                18 – 20