Event Series Event Series: Grenseland-Kongsberg kunstforening

Grenseland-Kongsberg kunstforening

2. februar 2023 12:00 - 16:00

Årets første utstilling i 2021 blir med den svenske billedkunstneren Tobias Liljedahl. Han jobber hovedsakelig med video, fotografi og installasjon. Utstillingen åpner lørdag 16. januar kl. 12.00-16.00 og vil stå frem til torsdag 11.februar. På grunn av gjeldende retningslinjer for smittevern vil det ikke bli holdt et åpningsarrangement og antall besøkende i kunstforeningens lokaler vil være begrenset.

Tobias Liljedahl (f. 1988) er billedkunstner fra Göteborg, med utdanning (BFA) fra Kunstakademiet i Trondheim. Han bor i Trondheim, hvor han har atelier ved RAKE Arbeidsfellesskap, og arbeider primært med video og foto. Liljedahl undersøker i sitt arbeid hva som er byggesteinene i en fortelling, og hvordan produksjon av bilder og beretninger også fungerer som produksjon av mening. Hans arbeider tar ofte utgangspunkt i tekniske forutsetninger for bildeproduksjon, og ser på hvordan ulike metoder for å produsere bilder påvirker hvilke fortellinger disse bildene skaper.

www.tobiasliljedahl.com

Utstillingen er støttet av Norsk Kulturfond, Norske kunstforeninger og Trondheim kommune.

‍ løpet av utstillingsperiodene:
torsdag – søndag kl 12:00 – 16:00

2. februar 2023