Gruppeutstilling – Bærum kunstforening

20. august 2022 12:00 - 16:00

«Sør for Bærum – nord for Skagerrak» – en gruppeutstilling med 4 Agder-baserte kunstnere: Amir Asgharnejad alias «Herr kunstmaler», Alf Christian Hvaring, Per Ove Sødal og Rebecca Nordbø alias «rebeliCaangeCCa» –  maleri, grafikk og Artist books og papirskulpturer.

Amir Asgharnejad (f. 1985) er billedkunstner, komiker og skuespiller med utdannelse fra Kunstakademiet i Oslo. Han er født i Iran og oppvokst i Kristiansand. Han kaller seg også Herr Kunstmaler og har tidligere stilt ut på blant annet Galleri Golsa og Arteriet. Han har medvirket i en rekke film- og tv-produksjoner, og barna vil kanskje kjenne han igjen som Kent, læreren i NRKs julekalender Stjernestøv fra 2020.

Per Ove Sødal Per Ove Sødal (f. 1958), alias POS, har gått i lære hos Kjell Nupen og Håkon Grønlien. Han har siden 1997 livnært seg som billedkunstner, og arbeider med maleri og grafikk. Per Ove Sødal har stilt ut arbeidene sine i en rekke gallerier i Norge og har deltatt i gruppeutstillinger bla på Hennie Onstad KunstsenterHar levert flere utsmykningsoppdrag.

Alf Christian Hvaring (født 1976) Kunstskoleutdanning, Ålesund Kunstskole, Bachelorgrad i grafikk, Kunsthøgskolen i Oslo, Utveksling: China Academy of Art, Hangzhou, Kina og Mastergrad i grafikk, Kunsthøgskolen i Oslo. Arbeider både med maleri og grafikk. Har deltatt i en rekke separatutstillinger og kollektivutstillinger. Har illustrert bok og utført utsmykninger. Er innkjøpt av en rekke institusjoner og av kommunal – og regionaldepartementet. Medlem av NG (Norske Grafikere) (LNM) Landsforeningen Norske malere og (NBK) Norske Billedkunstnere.

Rebecca Nordbø med kunstnernavnet «rebeliCa angeCCa» (Født 1987) Utdannet ved Strykejernet Kunstskole i Oslo 2006-2008, Bachelor og Master i grafikk ved Kunsthøgskolen i Oslo 2008-2011 og 2012-2014. Hun har deltatt på kollektivutstillinger i Mandal og i Oslo. Hun er innkjøpt av Mandal kommune og har mottatt Flekkefjord kommunes kulturstipend

20. august 2022

Sandvika