Kari H Lønstad og Geir Hareide Andersen – Rælingen kunstforening

25. juni 2022 12:00 - 16:00

Det er en spennende og vakker utstilling som møter oss i Sandbekkstua denne gangen:

Kari Hareide Lønstad viser bilder av «vegger hun har møtt», bokstavelig talt. Hun danner seg et bilde av nye steder, innbyggernes holdning til sitt eget sted og hvordan det er å bo der gjennom hvordan veggene ser ut. Dette formidler hun gjennom bilder av vegger der publikum får ta del i hennes oppfatning av alt fra små landsbyer til verdensmetropoler
Geir Hareide Andersen viser «Levende is» som består av bilder i forskjellige utførelser, men alle er basert på nærbilder av is for å vise hvor vakker is kan være dersom man bare tar seg tid til å studere den.
Og dette sier Geir selv: «I overført betydning gjelder dette alle aspekter av livet: Hvordan du oppfatter verden og de gledene du kan få ut av den er først og fremst avhengig av om du klarer å finne og se de vakre og gode tingene rundt deg. Din evne til å oppleve livet som fylt av mye godt og vakkert sitter mellom ørene dine.
– Man blir i bedre humør av å smile, og man smiler når man ser noe spennende og vakkert. Jeg har oppnådd det jeg vil dersom noen, etter å ha sett utstillingen, går ned på kne for å se etter det vakre i noe de ellers bare ville gått rett forbi.»

Utstillingen åpner i Sandbekkstua lørdag 11. juni kl 12:00, og Paul «Palle» Wagnberg vil spille og synge for oss på åpningen.

Utstillingen er som vanlig åpen lørdager og søndager kl 12:00 – 16:00 til og med søndag 26. juni.

25. juni 2022

Sandbekkstua i Rælingen