Lene Merethe Haugen – Lillestrøm kunstforening

8. oktober 2022 12:00 - 15:00

Som billedkunstner har Lene Merete vært aktiv i 30 år, og har deltatt på en rekke utstillinger. Kunsten hennes er like gjerne figurativ som abstrakt, og motiver som kvinner, barn/barndom, gjerne i kombinasjon med dyr og blomster har vært gjennomgangstema i hennes bilder. Hun maler ofte intuitivt, og motivene kommer ofte av seg selv når hun maler.
Selv sier Lene at hun ”alltid” ser farger, linjer og motiver i hodet sitt, og at hun sjelden planlegger det hun skal male. For kunstneren er det form, farge, kontraster, tekstur og bildets komposisjon som står i fokus. Om motivene sier hun: ”Det ligger alltid en forklaring, en fortelling bak bildene som jeg ofte ikke forstår selv før de er malt ferdige og kommer opp på veggen. Det er det som gjør det så spennende å male.»

8. oktober 2022

Lillestrøm