Lillestrømutstillingen 2022 – Lillestrøm kunstforening

26. mars 2022 12:00 - 16:00

For første gang arrangerer Lillestrøm kunstforening en juryert utstilling. Foreningen har planer om å gjøre Lillestrømutstillingen til en årlig tradisjon.

Det har vært åpent for alle som vil å melde seg på. Av 194 innleverte verk, har 85 har sluppet gjennom juryens nåløye og blir med på utstillingen. Temaet for utstillingen er i år «Ting som bærer». De deltagende kunstnerne har brukt fantasien og tolket temaet på mange forskjellige måter. Her finner du alt fra malerier som tematiserer klimatrussel og artsutryddelse, til verk som viser bærende strukturer som broer og vesker man kan bære ting i. De fleste verkene er bilder, både abstrakte og figurative, men utstillingen viser også også skulpturer tre, metall og keramikk.

Lillestrøm kunstforeningen håper at utstillingen kan være med å skape oppmerksomhet rundt all den kreative virksomheten som foregår innen bildende kunst i den nye storkommunen Lillestrøm og omegn.

Utstillingen åpner lørdag 12. mars i Galleri Brogata 2 i Lillestrøm, og varer til og med søndag 4. april. Åpningstiden er lørdager og søndager kl. 12-16. Velkommen til en spennende og mangfoldig salgsutstilling!

26. mars 2022

Lillestrøm