Line Anda Dalmar – Kongsberg kunstforening

30. april 2022 12:00 - 16:00

Line Anda Dalmars arbeider tar ofte form av refleksjoner rundt minner, og måten vi erfarer og husker verden rundt oss. Utgangspunktet kan være kroppslige opplevelser og sanseinntrykk som er vanskelig å sette ord på, som minner om sted, tid og situasjoner. Arbeidene er stedssensitive og tar ofte utgangspunkt i feltstudier i ulike landskap-, nære og eksotiske. Steder som ørkenen, hjemmet eller kulturhistorisk museum.

Line Anda Dalmar (f. 1983) bor og arbeider i Trondheim. Dalmar har en MA fra Konstfack i Stockholm (2010) og en BA fra Kunsthøgskolen i Bergen (2008). Hun har de senere årene stilt ut ved blant annet Tegnerforbundet, Ram Galleri, Trondheim Kunstforening, Stavanger Kunstmuseum, Rogaland Kunstsenter, Galleri Babel (Trondheim), USF (Bergen), PublicSpaceOne (Iowa, USA), Altes Finanzamt (Berlin), Marabouparken (Stockholm), og Preus museum.

Åpningstider:
torsdag – søndag kl 12:00 – 16:00