Linn Cecilie Ulvin – Fredrikstad kunstforening

2. oktober 2022 12:00 - 16:00

Linn Cecilie Ulvin (født 9. april 1969 i Drammen) er en norsk forfatterbilledkunstner og frilans kurator. Hun har arbeidet med installasjon, skulptur, tekst, lyd, foto og performance, knyttet til egen skjønnlitterær skriving.

Ulvin har billedkunstutdannelse fra Statens kunstakademi i Oslo, studert «skapande skriving» på Skrivekunstakademiet i Hordaland, og teater på The Desmond Jones School of Mime i London. Hun startet sin kunstnerkarriere som regissør, skuespiller, og dramatiker i teaterenseblet “Kompaniet Panterbiffene” (1991-1998), sammen med Maria Joynt og Toril Goksøyr.

Hun har i 2019 arbeider med separatutstilling på Kongsberg kunstforening 2019, og duo-utstilling på Hå gamle prestegård 2020. Hun er kurator for SAMMENomGATA, Kulturetaten, Oslo Kommune, temporært kunstprosjekt i forbindelse med oppgradering av Thorvald Meyers gate 2018-2021. Kunstfaglig prosjektleder og kurator for kunst til Edvard Griegs vei omsorgsboliger i Oppegård Kommune.

2. oktober 2022

Fredrikstad