• Dette event har allerede funnet sted.

Marius Martinussen – Asker kunstforening

10. mars 12:00 - 16:00

|Recurring Arrangement (See all)

An event every week that begins at 12:00 on søndag, torsdag, fredag and lørdag, repeating until 27. mars 2022

Maleri og grafikk

Marius Martinussen (f. 1978) er maler og grafiker og bor og arbeider i Oslo. Han har en mastergrad fra Kunstakademiet i Trondheim og Kuvataideakatemia i Helsinki, og har en lang rekke separat- og gruppeutstillinger bak seg både i Norge og i utlandet. På få år har Marius Martinussen markert seg som en av de mest produktive og markante malerne som vokste opp på 80- og 90- tallet. Han er en kunstner med mange fasetter, kjent for sin fargesterke stil med referanser til pop art, ekspresjonisme og modernistisk abstraksjon. Han arbeider ofte med populærkulturens dynamiske formspråk og fargespekter. Marius Martinussen er kjøpt inn av bl.a. Statoil, Norges Bank, Trondheim kommune, KLP, Viborg kunstforening, Rederiforbundet og Norsk Kulturråd. Han har også utført utsmykningsoppdrag for ulike institusjoner.

POP-UP KUNSTUTSTILLING i sentrum av Asker (tidl. kafe Overens)

Fra: 05/03 – 2022 kl. 00:00
Til: 27/03 – 2022