Minneutstilling Kai Øvre – Nesodden kunstforening

22. februar 2020 12:00 - 16:00

Billedkunstneren Kai Øvre ( f 1937 ) bodde på Nesodden fra 1967 til han døde i 2016. Han var med på å etablere Nesodden Kunstforening og nå ønsker vi å hedre ham med en minneutstilling i Galleri Vanntårnet. Før han døde hadde han på grunn av sykdom ikke vært aktiv noen år og ville heller ikke at det skulle arrangeres utstilling, det ble for slitsomt. Da det ble ryddet i hus og atelier etter hans død kom hans store produksjon frem i lyset, og særlig hans bredde på det visuelle plan: ikke bare maleri, grafikk og tegninger, men utkast til utsmykninger, illustrasjoner, store konstruksjonstegninger av seilbåter, skulpturer i tre. Dette materialet vil vi gjerne vise frem i Galleri Vanntårnet, hvor han stilte ut flere ganger.

22. februar 2020

Nesodden