Nannestadfestivalen – Nannestad kunstforening

10. juni 2022 12:00 - 16:00

Sikken Kristensen i Nannestad bibliotek

Nannestad kunstforening og Nannestadfestivalen presenterer årets festivalkunstner Sikken Kristensen.

Sikken Kristensen fyller 100 år i år, og er fortsatt en aktiv maler. Nannestad kunstforening feirer jubileet med utstilling i festivaluka og markering på biblioteket lørdag 11.6 fra kl. 12. Kom innom for kaffe og marsipankake!

Sikken Kristensen er født 29. juli 1922 på Blommenholm i Bærum, der hun vokste opp. Senere giftet hun seg med Henning og fikk 4 døtre. Sammen reiste de utenlands i mange år, bl.a. til Sør Amerika. I Arizona tok Sikken mange kurs i maling. Hun har også kurs hos Christoffer Fjeldstad. Hun har tidligere malt mye med akvarell, men for tiden er det mest akrylmaling hun bruker. Hun har flere ganger deltatt utstillinger i regi av Nannestad Kunstforening.

Utstillingen er åpen i bibliotekets åpningstid.

10. juni 2022

Nannestad