StenKunstHvaler – Hvaler kunstforening

27. september 2022 12:00 - 15:00

Førstkommende lørdag 17.9 klokken 13.00 i Kunstgaten åpner utstillingen StenKunstHvaler – en utstilling om et internasjonalt skulpturprosjekt.

Hvaler kunstforening har laget en utstilling til ære for Skulpturparken og prosjektet StenKunstHvaler. Denne gangen inviterte vi publikum til å kunne bidra i utstillingen. Gjennom en fotokonkurranse med bilder fra skulpturparken har 9 vinnere blitt kåret og disse får nå stilt ut sine bilder i hele Hvalerfolkets eget galleri, Kunstgaten i Hvaler rådhus.

I tillegg til vinnerbidragene i fotokonkurransen inneholder også utstillingen informasjon, og forteller historien om arbeidet med å skape en internasjonal skulpturpark på starten av 2000-tallet. Vi har vært på loftet og ryddet i kunstforeningens arkiver og funnet fram gamle avisartikler og bilder. Vi har også fått tilsendt gamle videoklipp. Alt dette vil være en del av utstillingen

Ambisjonene for skulpturparken var store i sin tid, og vi i kunstforeningen vil gjøre vårt for å løfte dette fram som en flott kulturopplevelse.

Velkommen til en spennende utstilling!

27. september 2022

Hvaler