Toril Kojan – Rælingen kunstforening

21. mai 2022 12:00 - 16:00

Toril S. Kojan har vært aktiv maler siden 1990, og har hatt mer enn 40 separatutstillilnger både i Norge og i utlandet, samt deltatt på mer enn 30 kollektivutstillinger. Hennes kunstneriske utdannelse inkluderer bl.a. 4 års kveldsstudier ved Levende Verksted, (Nydalen Kunstskole), en rekke kurs med kjente kunstnere, grafikkstudier ved Holbæk Kunsthøjskole i Danmark, samt en rekke studiereiser i utlandet. Hun er også dipl. kunstterapeut fra Institutt for kunstterapi i Danmark.

Toril sitt credo: Kunst er mat for sjelen.

”Å jobbe med kunst lar meg uttrykke noe som kommer innenfra. Jeg jobber ut fra et styrt fargekaos, bygger lag på lag med strukturer og spor, for deretter å hente frem et ubevisst motiv som jeg bygger videre på. Underbevisstheten lagrer opplevelser og inntrykk som kan være glemt eller skjult og som kan dukke opp i de figurene jeg henter frem i mine malerier”.

21. mai 2022

Sandbekkstua i Rælingen