TRE KUNSTNERE I TRE ROM – Lillestrøm kunstforening

23. oktober 2022 12:00 - 16:00

«TRE KUNSTNERE I TRE ROM» MED GRETA FOSS, RIGMOR BUNÆS OG LENA MARIE STØRE OLSEN 15/10-23/10
Velkommen til salgsutstillingen «Tre kunstnere i tre rom» med Rigmor Bunæs, Lena Marie Støre Olsen og Greta Foss i Galleri Brogata 2 i Lillestrøm. Utstillingen varer fra 15. til 23. oktober og er åpen lørdager og søndager kl. 12-16.

Alle tre er medlemmer av Lillestrøm Kunstforening. Greta Foss maler hovedsakelig med akryl, ofte landskapsbilder og abstraherte landskapsbilder inspirert av naturen. Mange av bildene er malt intuitivt og noen er malt etter hennes egne fotografier. Kurs hos bl. a. Bjørn Engkrog, Enver Gashi, Ellen Hegg og Bjørnulf Dyrud har betydd mye for hennes utvikling.

Lena Marie Støre Olsen maler intuitivt med akryl på lerret med fingre, pensel, spatel og svamp. Hun maler både abstrakt og figurativt, inspirert av farger og lys. Lena Marie har elsket å tegne siden hun var liten, men det er først de senere årene hun har begynt med akrylmaling.

Rigmor Bunæs maler også med akryl. Hun liker å eksperimentere og finner inspirasjon i farger, opplevelser og fotografier.

Gratis parkering ved Rådhuset i Lillestrøm i helgene, rett ved galleriet. Kort gangavstand fra Lillestrøm stasjon og bussterminal

23. oktober 2022

Lillestrøm