• Dette event har allerede funnet sted.

Tre kunstnere i tre rom – Lillestrøm kunstforening

7. august 2021 12:00 - 22. august 2021 16:00

|Recurring Arrangement (See all)

An event every week that begins at 12:00 on søndag and lørdag, repeating indefinitely

Endelig åpner Galleri Brogata 2 igjen, etter en lengre koronapause! Høstsemesterets første utstilling åpner lørdag 7. august: «Tre kunstnere i tre rom» med Sidsel Jensen, Ingebjørg Rathke og Anne Marie Bjørdal, som alle er med i Lillestrøm kunstforenings maleklubb. Utstillingen varer til og med 22. august, og er som vanlig åpen lørdager og søndager kl. 12-16.

Ingebjørg Rathke er bosatt på Strømmen, og har gått flere år i lære hos kunstneren Jørgen Dukan. I de senere år har hun utviklet seg videre med mange kurs og seminarer med anerkjente kunstnere innen forskjellige sjangre. På bakgrunn av denne kunnskapen har hun gått egne veier med variasjon i teknikker og sjangre. Hun benytter for det meste akryl og akrylblekk i bildene sine. Ingebjørg maler mye intuitivt, men søker hele tiden å få frem det spesielle uttrykket i de fargerike fantasifigurene, portrettene, barnebildene, eller det spennende og vakre i naturen. De har alle deltatt på mange kollektivutstillinger og også hatt separatutstillinger.

Sidsel Jensen er også bosatt på Strømmen. Hennes malerier er både naturalistiske og abstrakte, malt etter egne fotografier. Hun har vært på flere malekurs i både inn- og utland, og har blitt antatt på Romeriksutstillingen og Rælingsutstillingen.

Anne Marie Bjørdal kommer opprinnelig fra Sundmøre, men bor nå på Høybråten. Hun maler for det meste figurative akrylmalerier, og gått i lære hos maleren Bjøn Engkrog. Anne Marie har har blitt antatt på Romeriksutstillingen flere ganger.

Velkommen til Galleri Brogata 2!

Husk holde en koronavennlig avstand på minst 1 meter til andre i galleriet.

Start:
7. august 2021 12:00