Urembo Art Group – Lillestrøm kunstforening

31. juli 2022 12:00 - 15:00

ÅPEN UTSTILLING UREMBO ART GROUP HELGA 30. OG 31. JULI
Helga 23. Og 24. juli kl. 12-16 er siste mulighet til å få med seg Uremo Art Groups utstilling i Galleri Brogata 2 i Lillestrøm. Velkommen innom!
UREMBO ART GROUP ble dannet i 2017 og består av 3 kunstnere fra Lillestrøm kommune. Det er Fatma Issa Holm, Elisabet Saksen og Kjell Arne Stokland.
De gleder oss over å være tilbake i Brogt.2 etter pandemien, og vi har mye nytt å vise fram! Fatma har jobbet videre med sine naturbilder hvor hun særlig maler skog, blomster og dyr. Dyrene kan være fra Kenya, hvor Fatma vokste opp, – men hun maler like gjerne norske fugler.
Elisabet har lagd kunstkvilter i ca.35 år, men har også i mange år malt med akryl. Nå har hun akkurat blitt ferdig utdannet billedkunstner ved Nydalen kunstskole (2020-22), og vil denne gangen også vise akrylmalerier og kollasjer. Hovedoppgaven på Nydalen kalte hun «Fabuleringer fra dyreverdenen». Hun oppdaget at hun likte å finne figurer i abstrakte bilder og at dette kunne resultere i små fortellinger som betrakterne kan spinne sine egne historier ut fra. Med sine tekstilarbeider går hun ofte ut fra helt hvite stoffer, som hun gjennomfarger med reaktive stoffer og deretter dekorerer videre med maling, etsing, silketrykk, sjablonger og stempler.
Kjell Arne jobber både med akrylmalerier og digitale arbeider. Hans akrylmalerier har for det meste vært abstrakte på en slik måte at betrakteren likevel kunne ane landskap, mennesker eller gjenkjennelige objekter. Siden forrige utstilling har han jobbet mer figurativt, og vi får bl.a. se motiv fra hans reise til Sør-Afrika. Han liker også å jobbe på datamaskinen og skape uttrykk i flere lag. Fotoer, tegning eller malerier kan være utganspunktet, og så behandler han dette videre i et tegneprogram. Det «digitale maleriet» betegnes ofte som DGA eller Digital Graphic Artwork.

31. juli 2022

Lillestrøm