Vandringer-Hav møter land – Bærum kunstforening

26. mai 2021 12:00

Kunstnergruppa VI-III består av Tone Afdal, Elisabeth Juell og Inger Marie Søyland. Samarbeidet, som startet i 2012, drives gjennom felles prosjekter, gleden over å diskutere, undersøke og skape bilder som speiler gitte fenomener er hovedmotivasjonen. Prosjektene har på ulike vis handlet om å undersøke vilkår og muligheter i symbolske og surrealistiske landskap.

«Vi tre har felles interesse i å utvikle våre egne malerier, og det er dette vi legger hovedvekt på, selv om vi også «leker» oss i andre formspråk (eksempel dagskurs i sveising/ metall skulptur). Vi har mange år bak oss som lærere i kunstfag, formidlere og skapende kunstnere.  De siste to årene har vi blant annet arbeidet med temaet Skagerak, havområdet vi daglig hørte om i radioens værmelding da vi var barn.

Tittelen på utstillingen i Bærum Kunstforening – Vandringer – hav møter land – er en videreføring av arbeidet med temaet Skagerak.

Hver for oss har vi funnet vårt materiale som er blitt tolket videre i tegninger, DGA (Digital Graphic Art), monotypier og malerier.»

Samarbeidet har resultert i seks store tematiske utstillinger vist ved Agder Kunstsenter, Kulturfabrikken i Mandal, Oppegaard Kunstforening (2016), Galleri PP33 i

26. mai 2021