Event Series Event Series: Mitt tredje øye – Ski kunstforening

Mitt tredje øye – Ski kunstforening

12. oktober 12:00 - 15:00

Ski Kunstforening presenterer kryptokunst-utstillingen «Mitt tredje øye». Utstillingen byr på et innblikk i hva kryptokunst er. Det er alltid barneverksted i første etasje og kunstcaféen er åpen.
Åpningstider:
Lørdag og søndag 12.-13. oktober (12:00-15:00)
Lørdag og søndag 19.-20. oktober ((12:00-15:00)
Vi Holder også åpent under Nordre Follo-uka 2.-3. november (12:00-15:00).
Hva er NFT-kunst?
NFT-kunst refererer til kunstverk som er tokenisert som en ikke-fungibel token (NFT), noe som betyr at kunstverkene er unike digitale eiendeler verifisert gjennom blockchain-teknologi. Dette skiller seg fra tradisjonelle digitale filer som enkelt kan kopieres. Hver NFT har en unik digital signatur som gjør det mulig å verifisere eierskapet og originaliteten til kunstverket.
NFT-kunst ikke begrenset til visuelle kunstverk. Den kan også inkludere andre former som bilde, lyd og video. For eksempel kan en musiker utgi et musikkstykke som en NFT, hvor kjøperen får eierskapsrettigheter til den unike digitale utgivelsen. Videoer, enten som kunstfilm eller digitale animasjoner, kan også selges som NFT-er, hvor hver token representerer eierskap til en spesifikk kopi av videoen.
Denne bredden i hva som kan være NFT-kunst utvider mulighetene for kunstnere å skape uttrykk på nye og innovative måter, samtidig som det gir samlere en verifiserbar måte å eie unike digitale kunstverk.
Ski Kunstforening ønsker med denne utstillingen å bidra til å tenke nytt omkring digital kunst og hvordan vi kan utvikle flere kunstformer inn i fremtiden. Utstillingen er formet og laget av styret selv, og ved kjøp av et kryptokunstverk, vil du få opplæring i hvordan du kan lage, kjøpe og selge krytokunst selv.

12. oktober

Ski kunstforening