Trine Lindheim og Kjersti Wexelsen Goksøyr – Ullensaker kunstforening

16. juni 12:00 - 16:00

Utstillingen med verker fra Trine Lindheim og Kjersti Wexelsen Goksøyr «Alt henger sammen».

Om Trine Lindheim

Trine Lindheim bor og arbeider på Ekely i Oslo. Hun er utdannet ved Kunstakademiet i Trondheim 1978-82, Statens Kunstakademi 1991-92 og Høgskolen i Oslo (PPU for kunstnere) 1995-96.

Siden debuten på Unge Kunstneres Samfunn i 1985 har hun hatt en lang rekke separat- og kollektivutstillinger, internasjonale grafikkbiennaler, innkjøpt, utsmykking, internasjonale priser, stipend, m.m.​
Hun dyrker begrensningens kunst, uten å fornekte friheten. Frodighet og forenkling er stikkord for et mangfold av stiler og teknikker, der kunstneren utnytter materialer og naturlige prosesser på sin egen måte. Det dreier seg om tresnitt, maleri, originale dyptrykk og ulike objekter. Bilder og gjenstander gir mening uten fasit, og de er visuelt tiltalende – i pakt med naturens egen estetikk. (Utdrag fra et essay om Trine Lindheims arbeider skrevet av kunsthistoriker Frank Høifødt)
Hun har medlemskap i Norske Billedkunstnere, Norske Grafikere og Vestfold Billedkunstnere.

Om Kjersti Wexelsen Goksøyr

Kjersti Wexelsen Goksøyr bor i Nittedal. Hun er blant landets ledende billedhoggere. Hun har utført en rekke utsmykkingsoppdrag i Norge. Hun arbeider i flere materialer, hovedsakelig stein, tre, metall og bronse. Hun er kjent for sine stiliserte og uttrykksfulle menneskehoder og figurer.
Hun er utdannet ved Statens håndverks- og kunstindustriskole (SHKS) og Statens kunstakademi. Hun har hatt en rekke separat- og gruppeutstillinger bl.a på Høstutstillingen og Østlandsutstillingen. Hun er kjøpt inn av en rekke museer og institusjoner, og skulpturene hennes er oppført på mange offentlige områder.

Åpningstider

Tirsdager kl 18–20