Anja Solvik og Stig Bech – Ski kunstforening

24. mars 12:00 - 15:00

Velkommen til utstillingen «SYNOPSIS» med Solvik og Bech
Vernissage starter klokken 15:00 lørdag 09. mars. Det blir lett servering og program. Kunstcaféen og butikken er åpen. Barn er hjertelig velkommen til kunstverksted i 1. etasje på alle åpne dager. Her kan det lages egne små kunstverker.
Utstillingen «SYNOPSIS» kan sees følgende datoer:
– Lørdag 09. MARS fra klokken 15:00-18:00 (åpningsdagen)
– Søndag 10. mars fra klokken 12:00-15:00
– Lørdag 16. Mars og søndag 17. Mars fra klokken 12:00-15:00
– Lørdag 23. Mars og søndag 24. Mars fra klokken 12:00-15:00
Ankomst: Tog til Ski fra Oslo S (11 minutter). Fra Ski Stasjon går buss 525 direkte til Kråkstad skole som ligger rett ved siden av Ski Kunstforening.
Mer om kunstnerne:
Anja Solvik er født i Kristiansund og har sin utdannelse fra Asker
kunstfagskole og estetiske fag ved Høgskolen i Oslo. Hun har 25 års erfaring som billedkunstner, men er mest kjent som grunnlegger for folkebevegelsen Bunadsgeriljaen. Nylig var hun å se på kino i dokumentaren «Bunadsgeriljaen» over hele landet. Nå sendes filmen på NRK: https://tv.nrk.no/se?v=KOID75002421&t=9s
Kampen som geriljaleder satte sine spor i Anja, men nå som hun har vendt tilbake til kunsten igjen, har hun innsett at hun kan fortsette kampen gjennom kunsten. Motivene hennes er ofte fugler og natur, som mennesker kan kjenne seg igjen i. Hun lager oftest etsninger — en gammel trykkteknikk hvor motivet risses eller etses i en metallplate for så å svertes over på pair. Hvert
eneste trykk er svertet inn og trykket for hånd. Hun stiller også meg tegning.
Stig Bech er født og oppvokst i Asker. Han er advokat og partner i Wiersholm. Stig er også talsmann for arbeidet med mental helse, for tiden som styremedlem i Rådet for Psykisk Helse og Bipolarforeningen Norge. De senere årene har Stig samarbeidet med Anja og bygget opp et fullverdig grafikkstudio hos Avantor i Nydalen, dels for egen produksjon – men også for undervisning i mindre grupper. Grafikken utøves ved etsning på kobberplater og ved manuelt trykk ved valse på bomullspapir. Motivene er steder, mennesker og indre demoner.
VELKOMMEN TIL SKI KUNSTFORENING

24. mars