Arild og Terje Sæther – Aurskog-Høland kunstforening

18. februar 12:00 - 15:00

Aurskog-Høland kunstforening åpner lørdag 10. februar årets utstillingssesong på Aur Prestegård med malerier av brødrene Sæther. Utstillingen varer til søndag 18. februar.

Tvillingene Arild og Terje Sæther (f. 1965) vokste opp på Jessheim. Allerede 18 år gamle debuterte de med utstilling i Ullensaker kunstforening. De tok begge utdannelse ved Statens Håndverk og kunstindustriskole med hovedfag ved «Institutt for grafisk design og illustrasjon».

Etter dette har Arild – som bor i Aurskog – jobbet som frilansillustratør med oppdrag for en rekke kjente norske firmaer. I tillegg lager han oljemalerier. En del malerier er med på utstillingen.

Terje er prosjektleder, manusforfatter og multimediadesigner og har utviklet interaktive opplæringsprogram for bedrifter og virksomheter i mange bransjer. Ved siden av maler også han bilder, hvor noen blir å se på utstillingen. Begge maler figurativt. Arild en god del i klassisk form. Terje mer impresjonistisk.

Til sammen stilles ut 29 arbeider i til dels stort format. Kunstnerne vil være til stede på åpningen.

Åpningstider:
Lørdag 10/2