Berit Overgaard – Drøbak kunstforening

20. august 2023 12:00 - 14:00

Berit Overgaard har hatt mange utstillinger i Drøbak, både i Galleri Cassandra, Fredrik Stabel & Avistegnernes Hus (der hun var medansvarlig for opprettelsen av stiftelsen og vært styremedlem), Drøbak kunstnerforum, Oscarsborg og Drøbak kunstforening. Men da primært som tekstilkunstner. Hun har også hatt en del prosjekter som har vært en blanding av performance og politiske skråblikk.

– På den nye utstillingen i Varmbadet vil hun vise et utvalg av sine billedvever. Hovedfokus på utstillingen, «As times goes by», er å revitalisere utstillingen «Mor og barn» som ble vist i Galleri Cassandra i 1997, der temaet var hvordan familieforholdene hadde endret seg i de siste generasjoner. Vitenskapen hadde allerede forsket frem sæd-donasjon og surrogatmødre, og Dolly, en sau som var en genetisk nøyaktig kopi av sin mor, skriver Mette Høiland i pressemeldingen.

20. august 2023

Drøbak