Edel årgang – Ullensaker kunstforening

17. april 12:00 - 16:00

Lørdag 6. april åpner utstillingen  «Edel årgang» med tre anerkjente og meritterte kunstnere; skulptør og maler Nils Aasland, billedkunstner Magne Håland og billedkunstner Ellen Tangen. Utstillingen varer t.o.m søndag 21.april.

På åpningsarrangementet 6.4 kl 14.00 vil vi presentere kunstnerne og deres verk. I tillegg vil Øyvind Straume lese dikt av Andre Bjerke og gitarist Stian Borgen vil bidra med sin musikk. Han slipper snart en plate!

Nils Aasland bor på Nesodden. Han har skulpturer, tegninger og malerier. Han har utdanning fra: Statens Håndverks- og Kunst- og Industriskole og SHKS studier i skulptur.

Magne Håland bor i Lørenskog. Han har utdanning fra SHKS og Statens kunstakademi. Han har omfattende utstillinger i tillegg til utsmykninger og portretter. Han er innkjøpt flere steder og har mottatt stipend og legater.

Ellen Tangen bor i Lørenskog. Hun er en ekte naivist og er kanskje mest kjent for sine kattebilder. Hun har deltatt i en rekke separat- og kollektivutstillinger i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland, deriblant Høstutstillingen.

NB! ÅPNINGSTIDER

• Onsdag kl. 18-20