Event Series Event Series: Eirik Gjedrem – Ski kunstforening

Eirik Gjedrem – Ski kunstforening

27. juli 12:00 - 16:00

Ski Kunstforening har den store glede av å presentere en eksklusiv utstilling av Eirik Gjedrems keramiske skulpturer. Skulpturene plasseres rundt Ski Storsenter. Fra 1. juni til 10. august 2024. Besøkende har muligheten til å oppleve enorme keramiske verk av Eirik Gjedrem, som er en anerkjent kunstner fra Sørlandet. Han er opprinnelig fra Ås og bringer for første gang sin kunst til Follo-området, hvor han har sine røtter.

Eirik Gjedrem er ikke bare en prisvinnende kunstner, kjent for å ha mottatt Kunsthåndverkprisen i 1997, men hans verk er også en del av samlinger i prestisjetunge institusjoner som Permanenten (tidligere KODE 1), Nasjonalmuseet samt en rekke innkjøp av Kunstsilo i Kristiansand. Hans skulpturer er estetisk tiltalende, funksjonelle og interaktive, også brukt som klatreobjekter av barn, slik som de populære skulpturene på Torget i Kristiansand. Det er på denne måten vi ønsker at barn som leker i Ski, skal få oppleve kunst mens de er i bevegelse og lek.

27. juli

Arrangør