Eventyr og hverdag – Drøbak kunstforening

29. mars 12:00 - 16:00

Velkommen til Varmbadet lørdag 23. mars kl. 13.00. Da åpner Drøbak kunstforening en unik utstilling med Team Slottekollen, med tittel «Eventyr og hverdag».

Team Slottekollen er Gro Rønneberg, Tove Sundal Emmitt (begge bosatt i Nordre Frogn), og Bjørg Sørensen. De ønsker ønsker å formidle vår kulturarv og nære fortid gjennom figur-tablåer i et autentisk miljø. Dette vil være interessant og lærerikt for både barn og voksne. Den også vil være interessant for den eldre generasjon, med gjenkjennelse som en egen verdi.

Det er tre hovedtema i utstillingen:
Gårdsliv i Follo
Barn i lek – by og bygd
Vår eventyrlige verden
Til sammen er det 52 tablåer!

Det må også nevnes at Team Slåttekollen i januar 2024 fikk tildelt Gjertrudprisen fra Akershus Kulturvernråd
Formålet med prisen er å uttrykke anerkjennelse av forvaltere av materielle eller immaterielle kulturminner, og for den verdifulle omsorg og det arbeid som er lagt i kulturminnet, samt å stimulere andre forvaltere av materielle og immaterielle kulturminner til pietetsfullt å verne om og videreføre kulturarven

29. mars

Drøbak