Grete Mariann Maurseth og Gunvor Skog – Ullensaker kunstforening

9. september 2023 14:00 - 16:00

Billedkunstner Grethe Mariann Maurseth bor og arbeider i Århus i Danmark. Hun maler med olje og akryl. Med tette bånd til Vestlandet og med røtter fra Maurseth på Hardangervidda, hvor kunstneren har fulgt slekten fra 1800 -tallet og fram til i dag, er Grethe Maursets DNA med i hvert maleri. Hun sier selv: Min inspiration kommer ofte af nære hændelser og den situation jeg befinder mig i. Det kan være de norske fjelde, nærmiljøet, mennesker og bygninger.

Hun har utdanning ved Nordjyllands Kunstskole 1995 og Århus Kunstakademi 2003 – 06.

Kunsthåndverker Gunvor Skog er keramiker. Hun er født i Ullensaker, men bor og har verksted på Knapper i Nord- Odal.

Hun lærte keramikk hos keramiker Rolf Hansen på Kongsberg, og hos keramiker Arne Bjørnstad på Hvasser. Hun startet egen produksjon i 1989. Hovedsakelig produserer hun bruksgjenstander som kopper, vaser og krukker i leirgods med begitning.

ÅPNINGSTIDER

• Onsdag 18 – 20