Event Series Event Series: – Råde kunstforening

Sommerutstilling 1 – Råde kunstforening

25. juni 2023 12:00 - 15:00

Malerduoen Hanne Bringager og Eva Malmstrøm har utviklet et felles malerisk uttrykk. Billedkunstnerne har sitt daglige virke i atelieret på Dammyr i Fredrikstad.

Bringager & Malmstrøm rydder plass til hverandres ide, erfaring og formspråk i maleriet.
I samarbeidet rommes både det kontrollerte og spontane. Tema defineres i felleskap gjennom samtaler, fordypning og refleksjon. Duoen arbeider fram mot store tematiske maleriutstillinger. De jobber med mange bilder på en gang, hvilket gir bildene mulighet for å danne referanser til hverandre.

Bildene skaper sine egne konfliktsoner som endrer seg i prosessen. Konfliktsonen mellom det abstrakte og det figurative og mellom de to kunstnernes intuisjon. Ide og spontanitet skaper et visuelt begjær, et uromoment – noe de må både leke og kjempe med

25. juni 2023

Råde