Event Series Event Series: Humans – Fredrikstad kunstforening

Humans – Fredrikstad kunstforening

16. juli 2023 12:00 - 16:00

Cathrine Omberg og Hanne Margaretha Biedilæ har pop-up-utstilling i Fredrikstad Kunstforening sine lokaler i Ferjestedsveien 5A.

Humans er en salgsutstilling som rommer et utvalg malerier, grafikk, skulpturer og keramikk.

De to Fredrikstad baserte kunstnerne er begge opprinnelig fra Sarpsborg og traff hverandre gjennom engasjement for Fredrikstad Kunstforening, og felles interesse for å fremme kunst og kultur.

Cathrine har atelier i Gamlebyen og er kurator for Galleri Magenta på Bastion 5, kunst og håndverksenter. Hanne var med på å starte det samme håndverksenteret i 2008 og etter 10 år i Gamlebyen etablerte hun seg på Dammyr 16 med atelier og keramikk verksted.

To historier som flettes sammen og samler kunsten deres i en felles utstilling med utgangspunkt i temaet «Humans».

16. juli 2023

Fredrikstad