Lars Sandås og Hebe Camilla Wathne – Ås kunstforening

28. september 12:00 - 16:00

Ås kunstforening inviterer til en dobbeltutstilling med billedkunstnerne Hebe Camilla Wathne og Lars Sandås. Hebe Camilla tar oss med inn i en verden som består av en serie tegninger og skulpturer som kretser rundt hybride symbioser. Her kombinerer hun elementer og fragmenter fra fauna, vegetasjon og menneskekroppen for å gi rom til nye mulige skapninger.

Lars Sandås tematiserer hvordan overkonsum preger de fleste aspekter av samfunnet vårt, og hvordan konsumet bidrar til å ødelegge livsgrunnlaget. Lars undersøker hvordan dette oppleves i livene, kroppene og følelsene våre.

Om Hebe Camilla Wathne

Hebe Camilla Wathne (f.1977) har hovedfag fra Kunsthøgskolen i Bergen. Hun har hatt en rekke separat- og kollektivutstillinger og er medlem hos Norske billedkunstnere (NBK) og Bildende Kunstneres Forening Rogaland (BKFR)

Hebe Camilla Wathne arbeider med tegning, installasjon og skulptur. I verkene hennes finnes sentrale referansepunkter innen økologi, naturen som bevissthet og verden som mysterie. Utgangspunktet for arbeidene er intuitive, der hun leter etter fortellende strukturer gjennom ulike medier og materialer, for å utforske og tematisere forholdet mellom menneske og natur.

Om Lars Sandås

Lars Sandås (f.1984) er billedkunstner fra Oslo, utdannet ved Kunsthøgskolen i Oslo (2009). Han jobber med teknikker som grafikk, tegning, maleri, skulptur og bok, i arbeider som behandler samfunnsnære og politiske tema som utenforskap, fordeling, urettferdighet og vold.

Han har stilt ut på bl.a. Galleri BO, Norske Grafikere, IKM, Podium, Spriten Kunsthall, Visningsrommet USF, Oppland Kunstsenter, Telemark Kunstsenter, Nasjonalmuseet og Østlandsutstillingen.

Hans mest sentrale arbeider er kunst i offentlig rom-prosjektet Små monumenter (2019) og kunstbokprosjektet Narkoatlas – Oslo (2016) som begge handler om historien til det åpne rusmiljøet i Oslo.

Ås
Moerveien1