Morten Røssland – Indre Østfold kunstforening

12. juni 2021 12:00 - 16:00

Lørdag 12. juni klokken 14:00 åpner vi i Indre Østfold Kunstforening en utstilling med Morten Røssland i Galleri Festiviteten på Mysen.

Galleri Festiviteten er et flott galleri med gode visningsrom for kunst som driftes av Indre Østfold Kunstforening (tidligere Eidsberg Kunstforening). Interessen for å stille ut hos oss er stor og allerede nå er 2021 og 2022 fulltegnet med kunstnere fra hele landet. Med kun en times togtur fra hovedstaden erfarer vi at stadig flere tar turen innom vårt galleri noe som er til glede for oss i Indre Østfold Kommune. I forbindelse med kommunesammenslåingen var det naturlig med et navneskifte da vi er den eneste kunstforeningen i kommunen med et eget galleri. Galleriet er plassert i Festiviteten kulturhus plassert i hjertet av Mysen sentrum, på kulturtorget. Mysen er en liten by i vekst med mange gode spise- og utesteder. Vi håper det vil være av interesse å lage et medieoppslag om vårt arrangement.

Morten Røssland (f.1957 i Bergen) er en kunstner som har holdt seg godt skjult. Til tross for jevn produksjon av høy kvalitet, har han sjelden vist seg frem på kunstscenen. Det er derfor en stor glede for Indre Østfold Kunstforening å vise en separatutstilling med ham med nye verk, men også med arbeider som strekker seg tilbake i tiden.

Røssland arbeider med maleri, tegning og grafikk, og er en filosofisk og tenkende kunstner. Han arbeider både figurativt, symbolskt og nonfigurativt ekspressionistisk, ofte med utgangspunkt i nær natur, i fugler og dyr. Inn i dette universet plasserer han mennesket, nå og i en mytisk sammenheng.

Åpningstider:

lør/søn kl. 1200-1500