Nico Widerberg – Hvaler kunstforening

29. juni 2023 12:00 - 15:00

Vi ønsker hjertelig velkommen til sommerutstilling i Kunstgaten!
Nico Widerbergs arbeider skal fylle Kunstgaten, og ikke bare det; men to store skulpturer formet som hoder som akkurat har blitt ferdigstilt vil står på Skjærhalden torg som en del av utstillingen. Disse har blitt lånt ut, og skal videre til skulpturskogen som etableres i disse dager ved The Well Spa. Utstillingen varer fra 17.juni til 29.juli.
Nico Widerberg er en av våre store samtidskunstnere, og er svært anerkjent både som billedhugger, maler og grafiker. I årets salgsutstilling vises det fram arbeider i ulike teknikker.
Widerberg har særlig jobbet med menneskeformen i sitt kunstnerskap, og er kjent for et abstraherte uttrykk med forenkling av kropp og kroppsdeler. Dette ser vi både i bildene og i skulpturene i denne utstillingen. Mange har latt seg begeistre av hans kunst og vi gleder oss virkelig til denne flotte utstillingen!
Widerberg holder selv til deler av året på Søndre Sandøy, og stilte også ut i Hvaler kunstforening 2018 og dette var en stor publikumsuksess.
Håper du tar turen til Kunstgaten!
Velkommen til utstillingsåpning lørdag 17.juni klokken 13.00 i Kunstgaten, som ligger i inngangspartiet i Hvaler rådhus.

29. juni 2023

Hvaler