Tre kunstnere i tre rom – Lillestrøm kunstforening

25. august 12:00 - 16:00

Zeeshan Ali, Nina Østby og Mia Nerdrum

Velkommen til utstillingen “Tre kunstnere i tre rom” med Mia Nerdrum, Zeeshan Ali og Nina Østby i Galleri Brogata 2 i Lillestrøm. Utstillingen varer til og med 25. august og er åpen lørdager og søndager kl. 12-16.

Zeeshan Ali er født og oppvokst i Norge, men har røtter fra storbyen Lahore i Pakistan. Han er utdannet sivilingeniør, og er en autodidakt multikunstner. Han ble i veldig ung alder påvirket av de store figurative malere i Vesten, og han skaper sine arbeider etter de tradisjonelle figurative prinsippene.Han henter inspirasjon fra naturen, og omgivelser rundt seg. Det å vokse opp i vesten, og ha bakgrunn fra Østen, setter preg på hans arbeider.

Nina Østby har alltid vært kreativ, med bl a keramikkmaling, lage sølvsmykker og strikking. I 2019 begynte hun med akrylmaling, og har eget atelier i huset. Her males det mye, og det er ofte andre innom som maler for første gang og blir bitt av malegleden. Hun har hatt utstilling på Galleri Kunstgress, på Strømmen bibliotek og i Galleri Godt Gjort og og hjemme i eget lokale.

Mia Nerdrum er kunstner, illustratør og kunstfaglærer. Hun maler fargerike, fragmenterte portretter på lerret der hun gjerne zoomer tett på ansikter og skaper bevegelse og dynamikk med en slags dobbelteksponering. Det er i ansiktene hun opplever at følelsene og historiene ligger. Hun maler med mye farger og benytter gjerne komplementære farger som gir bildene et friskt uttrykk.

Gratis parkering i helgene ved Rådhuset i Lillestrøm, rett ved galleriet. Kort gangavstand fra Lillestrøm stasjon og bussterminal.

25. august

Lillestrøm