Emmy Harness og Guro Synnestvedt – Oppegård kunstforening

23. april 12:00 - 16:00

I april inviterer Oppegård kunstforening til utstilling med Emmy Harness / Guro Synnestvedt
Emmy Harnes: I tradisjon både fra billedkunst, eventyr og fortellinger bruker jeg dyr som virkemiddel i bildene mine. I John Bergers essay Why Look at Animals (1977) sies det at dyret var den første metaforen for mennesket. I dyrets blikk ser mennesket seg selv.
Guro Synnestvedt
har arbeidet som profesjonell billedkunstner siden Kunst og Håndverksskolen tidlig på 70-tallet og arbeider mest med malerier i olje og akryl. Kritikere betegner henne som en dyktig kolorist, med djerve strøk og et spennende formspråk. Guro har mange separat- og kollektivutstillinger, og er innkjøpt av flere private og offentlige bedrifter og institusjoner.

23. april

Kolbotn