Magne Furuholmen – Nesodden kunstforening

10. september 2023 12:00 - 16:00

Spesielt velkommen til Vernissage lørdag 19. august, kl.12.15. Vi åpner utstillingen med en kunstnerprat mellom Magne Furuholmen og kurator Sigmund Bakken. Vi sees !
Åpent lørdag/søndag kl 12.00-16.00 i utstillingsperioden.

Det er også mulig med private visninger utenfor åpningstidene – bare ta kontakt via mobiltlf. 922 92 266.

Velkommen til vernissage og utstilling i Galleri Vanntårnet! Vi er svært stolte over å kunne åpne utstillingshøsten med en av Norges fremste billedkunstnere den 19. august kl 12-16. Kunstneren vil være tilstede på åpningen. Magne Furuholmen debuterte som billedkunster i 1989, og har siden holdt et høyt tempo med verk utstilt på muséer og anerkjente gallerier i inn- og utland. Utstillingen har blitt til i samarbeid med kurator Sigmund Bakken, som siden 1995 har jobbet tett med Magne og var hans faste gallerist, på Galleri Trafo i Asker, i en årrekke.
Som billedkunstner arbeider Furuholmen på kryss og tvers av medier og teknikker, men har særlig utmerket seg som grafiker, og i de senere år som skulptør. I 2016 ble Furuholmens tildelt sitt hittil største oppdrag; Imprints, en skulpturpark med 70 tonn keramiske skulpturer offisielt åpnet i Aker-kvartalet på Fornebu.
I utstillingen på Vanntårnet vises hovedverker fra hans virke; grafikk, olje på lerret og krukker i keramikk. Furuholmen ble tildelt prisen for ‘Beste grafiske arbeid’ ved Høstutstillingen allerede i 1996. Hans verk er innkjøpt av Norsk Kulturråd og er representert ved en rekke offentlige og private institusjoner og samlinger over hele verden.

Åpent lørdag/søndag kl 12-16 eller etter avtale med Sigmund på tlf.: 92428781

10. september 2023