NåDa-prosjektet «touch grass» – Ås kunstforening

24. september 2023 12:00 - 16:00

Utstillingen viser kostymer og rekvisitter fra forestillingen «touch grass» som handler om et møtepunkt mellom vår moderne tid og steinalderen, med utgangspunkt i Nøstvetkulturen på Sjøskogen ved Vinterbro.

Ås kunstforening og Teater Leikhus ønsker velkommen til kunstutstillingen «touch grass».

Vi viser også en fotoutstilling med bilder av Vilma Bækkevold Aalerud som formidler prosessen med NåDa-prosjektet. Utstillingen er laget av billedkunstner Kjersti Austdal, i samarbeid med ungdommene som har deltatt på NåDa-prosjektet. Ungdommene har deltatt både i skapelsen av kostymene og teaterforestillingen.

Prosjektet ledes faglig og gjennomføres av kunstnerne ved Teater Leikhus, Lise Andrea og Eva Rosemarijn, og billedkunstner Kjersti Austdal.

«touch grass er Ås kunstforening sitt NåDa-prosjekt, som er støttet av Norske kunstforeninger, Sparebankstiftelsen DNB, Ås kommune, Ås historielag, Vikfo, Dyster gård og Nordby menighetetssenter (lån av lokale)

24. september 2023

Ås