Event Series Event Series: Vilde Eskedal – Ås kunstforening

Vilde Eskedal – Ås kunstforening

10. mars 12:00 - 16:00

PLASTIC ECOLOGY

Ås kunstforening har gleden av å invitere til utstillingen «Plastic Ecology» med visuell kunstner Vilde Eskedal.

Vilde Eskedal (f. 1992) er bosatt i Kristiansand. Hun ble utdannet master i kunstfag ved Universitetet i Agder og York st. John University i 2018. Hun har bachelor i kunst og håndverk ved Universitetet i Agder. Eskedal deltar i kunstnergruppene Blomlaok – Audio-visuell performance og SPEKTRA – Performance-installasjon og scenekunst.

Dette er hennes andre separatutstilling. Hun har deltatt på en rekke utstillinger, inkludert Pop-up-utstillinger, performanser og festivaler i Norge, Chile, London og York. Hun er offentlig innkjøpt, og har jobbet som kunstnermentor ved «Avtrykk» med Bomuldsfabriken Kunsthall i 2023.

I Eskedal sitt kunstnerskap er hun opptatt av møtet mellom materialet og kroppen, som tar form innen billedkunst, skulptur, tekstil og performance. De skapende prosessene er utforskninger hvor materialene og dets iboende egenskaper sees som aktører og med-skapere, noe som gjør arbeidene uforutsigbare, spontane og intuitive

Ås
Moerveien1